Essentiel

Essentiel vroeger en nu

Essentiel kan gerust in één adem worden uitgesproken met ‘succesverhaal’. Het is het liefdesverhaal van Esfan Eghtessadi, de zoon van modeontwerpster Nicole Cadine, en Inge Onsea, voor Esfan de incarnatie van gratie en vrouwelijkheid. Dit op en top Belgische merk zag het levenslicht reeds in 1999, met in het begin enkel een eenvoudige T-shirtcollectie met 4 modellen in 20 verschillende kleuren in het aanbod. De T-shirts verkochten als zoete broodjes. Het appartement van het jonge koppel deed daarbij dienst als showroom die al snel veel te klein werd. Na een jaar werd dan ook de eerste boetiek gelanceerd in Antwerpen. Heel snel daarna wordt de collectie uitgebreid met knitwear, jassen, jurken, hemden en broeken en catchy kleuren en innovatieve materialen, en ook een heel assortiment aan accessoires, toen enkel nog voor vrouwen. De ene na de andere boetiek opende de deuren en in 2004 werd de mannencollectie gelanceerd.

Vandaag is dit label is uitgegroeid tot een kleurrijke prêt-à-portercollectie voor mannen en vrouwen met maar liefst 27 stores, ook buiten Europa.

Eén van de waarden van Essentiel luidt als volgt: ‘Keep it surprising: we stimulate exotic and wild ideas; our ambition is to make a difference‘. Dat dit merk doordrongen is van deze waarde bewijst het merk keer op keer met unieke, maar zeer draagbare collecties.

Naar de website van Essentiel